25 juli 2014

dag 3; 23-07; Sittard-Montfort; 25 km



routebeschrijving:
Vertrek. Loop door. Kom aan.

Vandaag ben ik vroeg vertrokken, heb vrolijk doorgelopen en ben goed aangekomen in een fantastisch bed en breakfast waar ook een maaltijd werd geserveerd, drie gangen! En er was een heerlijke douche met zo'n enorme douchekop. En ik kon kletsen met twee andere pieterpompers. We hadden het over mieren en termieten en bijen en hoe fascinerend die allemaal wel niet zijn, en over blaren natuurlijk, het favoriete onderwerp van pieterpraters.

Vandaag heb ik geen zin om te schrijven. Ik ben moe en voldaan en uitgepraat.

Vandaag vind ik het ook even een stom idee. Alsof ik ineens allerlei fantastische dingen ga bedenken als ik het pieterpad ga lopen. Natuurlijk niet, ik neem gewoon mijn eigen hoofd mee, en aan dat hoofd verandert niet ineens heel veel als je 25 km loopt op een dag. Dan maar een foto:



Vandaag is alweer de laatste dag voor nu. Over een paar weken ga ik nog een keer. En dan nog eens... En dan nog eens... Ik zit nog maar op 61 van de 492 kilometer.

Toch nog één fragmentje dan, maar alleen voor de Utrechters:
Tussen Sittard en Montfort lig een dorp, Echt. Ja Echt. Er is verder niet veel in echt, maar ik denk dat er wel familie van Mario woont. Er is namelijk een Echt café dat ‘El Knobo’ heet, waar je een broodje ‘El Knobo’ kunt bestellen. Dat is een broodje Mario, alleen dan op een stokbroodje en niet op een italiaanse bol. Misschien heet Mario wel El Knobo van achternaam? Kan iemand hem dat eens vragen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten